بی ام و 530 و هزینه های نگهداری بلند مدت
در طی این مدت که این وبلاگ نوشته شد شاید در ظاهر کمی از موضوع وبلاگ دور شده باشیم در واقع هدف اشتراک گذاری تجربیات نگهداری یک بی ام و سری 5 قدیمی بود
باید قبول کرد که شما دوست عزیز شاید با خواندن این ممکن است برداشت های مختلفی از مطالب داشته باشید ولی در کل ، با توجه به شرایط شما و سلایق
هر انتخابی میتواند متفاوت باشد .
به صورت کلی خودرو بی ام و در تامین قطعات مشکلی ندارد ولی قطعاتی که خریداری میشود باید با دقت باشد بسیاری از قطعات وارد شده از کیفیت پایینی برخوردار هستند ، برای برخی از قطعات بهتر است از نمونه های اورجینال دست دوم استفاده کنید ،
با این حال اگر از این که ماشین شما هر از گاهی نیاز به قطعه پیدا کند و حوصله سر و کله زدن با مکانیک رو ندارید بهتره یک خودرو ژاپنی یا کره ای بخصوص تویوتا یا کیا موتورز انتخاب شما باشد (اونم با آپشن های محدود ) به عنوان مثال مشکلاتی که برای تویوتا پیش میاد به مراتب کمتر از لکسوس هست به خاطر سادگی و آپشن کمتر ، کلا خودرو بی ام و بیشتر بر روی پرفورمنس ، هندلینگ ، شتاب ، ایمنی تمرکز کرده ، در نهایت لذت رانندگی در خودروی آلمانی بسیار بالاست ، حتی در خودروهای به روز ژاپنی مثل تویوتا سوپرا انجین بی ام و قرار داده شده .
خودرو بی ام و مدل E60 که بیشتر مدل های 2005 و ترخیصی سال 2008 هستند از موتور بسیار قابل اعتماد M54 استفاده کرده اند که بسیار کم استهلاک و بی درد سر هستند شما با خیال راحت میتونید بیشتر از 300 هزار کیلومتر بدون هیچ خرجی از این خودرو استفاده کنید ، مدل هایی که رسیدگی خوبی داشتند تا 500 هزار کیلومتر بدون خرابی اساسی هم کار کرد داشتند
همچنین گیربکس های ZF آلمانی از بهترین و بی درد سر ترین گیربکس های دنیا بوده بخصوص روی همین اتاق نصب شده .
در کل خطاهایی که من بعد از تجربه 5 ساله نگهدای بی ام و داشتم بیشترشون جزعی و برقی بوده مانند سنسور اکسیژن و ایر مس و کویل و.. (من رانندگی پر شتاب و پر گازی هم دارم معمولا)
با این حال شما باید انتخاب کنید از بین لذت رانندگی و ایمنی ، یا بی درد سر بودن ، اینم بگم که خرابی های خودرو آلمانی معمولا جوری نیست که شما رو در جاده لنگ بذاره من حتی در آخرین سفری که داشتم با سوختن یکی از کویل ها مواجه شدم و ماشینم یکی از سیلندر هاش دیگه تقریبا از کار افتاد ولی با گاز کم (سرعت 110 ) 150 کیلومتر رانندگی کردم و به تهران رسیدم و مشکل با تعویض کویل حل شد (هزینه حدود 2 تومن )
انتخاب کنید که شما فقط میخواین یک خودرو کم استهلاک و بی درد سر داشته باشید (که هیچ برندی 100 درصد اینطور نیست ) ولی خودرو های کره ای و ژاپنی کلا کم استهلاک تر هستند
ولی اگر میخواهید معنی رانندی لذت بخش رو تجربه کنید ... حتی میتوانید با یک بی ام و e46 دیفرانسیل عقب وارد میدان شوید ...







تجربه خرید و نگهداری بی ام و 530 و هزینه ها ی کوتاه مدت و بلند مدت به مدت 5 سال از کارکرد 210 تا 290 هزار برای علاقمندان خودرو BMW